Ten geleide

Met deze uitgebreide site over Rebirthing en de adem in het algemeen tracht ik een indruk te geven over de Rebirthingvisie en werkwijze. Of ik daar in geslaagd ben laat ik graag aan de lezer over. Dus mocht je aandrang voelen om te reageren, in welke vorm dan ook, dan is er een groot welkom. In 1985 ben ik begonnen met een rebirthingpraktijk, nadat ik zelf velen individuele sessies, trainingen en een opleiding had gedaan. De laatste tijd voelde ik steeds meer de behoefte om vanuit mijn praktijkervaring en theoretische kennis van Rebirthing het een en ander op te schrijven. Dit heeft een vaste vorm gekregen in deze website. Het is bedoeld voor iedereen die daar interesse in heeft, maar in het bijzonder als theoretische leidraad voor hen die met Rebirthing willen beginnen. Rebirthing heeft voor mij altijd veel betekend. Het was destijds een eerste stap naar een andere manier van leven. Terugkijkend zie ik dat het een voortdurend beleven, verwerken en weer loslaten is geweest, als het ware een rebirthing sessie in het groot. Het verleden loslaten was soms geen gemakkelijke stap. Maar eenmaal daar aan toe gegeven heeft het vele nieuwe deuren geopend. De waarde daarvan is voor mij zo groot dat ik me ook geroepen voelde om het op deze manier te delen en door te geven. Ik hoop dat dit voor de lezer voelbaar wordt. Rebirthing staat centraal in mijn werk, dat ik Bevrijdend-Ademwerk noem. Maar ook de andere methoden van Bevrijdend-Ademwerk  hebben mijn hart en overtuiging. Het zijn stuk voor stuk fantastische hulpmiddelen die leiden tot een grotere bewustwording, meer helderheid en een weg naar jezelf. Al deze methoden heb ik altijd eerst op mezelf en mijn eigen ontwikkeling toegepast, vandaar mijn enthousiasme. Ik zie dit werk als inspiratie en uitdrukking van mijn creativiteit. Mocht je belangstelling hebben voor de andere methoden van Bevrijdend-Ademwerk dan kun je ook mijn andere site bezoeken.  Klik op deze link